LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2012. április 5., csütörtök

Abigél musical

Az Operettszínház előadása a Thália Színházban

Az Abigél című musicalt háromszor láttam eddig, nagyon tetszik. Nem csak a musicalt szeretem, a könyvet is többször olvastam, a filmet is sokszor láttam. Valahogy a szívemhez szól a története. (Na, azóta negyedszer is láttam, pár dologgal kiegészítettem a bejegyzésem.

A musical zenéje nagyon jó, a stílusa, a hangulata jól illik a történethez, a könyvhöz és a filmhez is. Tetszik a díszlet is. A jelmezek is jók, bár nagy fantáziát talán nem igényelt, hogy olyanok legyenek, mint a filmbeliek, de én személy szerint örülök, hogy nem változtattak a stíluson. (Azt nem szeretem, ha ismert könyvet nézek meg filmen és nem is hasonlít rá.)
A történet sok helyen le van egyszerűsítve, de nehéz is lenne belesűríteni egy 400 oldalas könyvet egy 3 órás előadásba. Összességében érthető, a miértek is többnyire kiderülnek, nem zavaróak a változtatások, egészen könyvhű a darab. Nem egy vidám musicalről van szó (bár nem sok vidám musicalt láttam eddig), hogy pontosabb legyek, végig fojtogatott a sírás. De ez a könyvvel, a filmmel is így van.

A különböző szereposztások: 2011. május 23; 2011. december 21; 2012. február 27; 2013.11.12.
 
Vitay Georgina - Vágó Zsuzsi 2x, Vágó Bernadett, VZs
Vitay Tábornok - Földes Tamás, Pálfalvy Attila, FT, FT
Horn Mici - Siménfalvy Ágota, Udvaros Dorottya 3x
Torma Gedeon - Jantyik Csaba, Balikó Tamás, JCs, BT
Kőnig tanár úr - Magócs Ottó, Szabó P. Szilveszter, Csonka András, CsA
Zsuzsanna testvér - Füredi Nikolett 3x, Nádasi Veronika
Kalmár tanár úr - Szerényi László 2x, Homonnay Zsolt 2x
Kiss Mari - Ábrahám Gabriella, Szendy Szilvi 2x, Czigány Judit
Torma Piroska - Vörös Edit, Peller Anna, VE, VE
Bánki Anna - Kékkovács Mara 4x
Kuncz Feri - Mészáros Árpád Zsolt, Bálint Ádám, MÁZs, MÁZs
Mráz úr - Csuha Lajos 4x

Vágó Zsuzsi: Szép erős, tiszta hangja van, nem hallottam még, hogy valamit ne tudna kiénekelni, valami túl magas, vagy túl mély lenne neki. Energikus, a színpadon rohangálás után is jól tud énekelni. Szerintem illik rá ez a szerep.
Vágó Bernadett: Hallottam már jól énekelni, de Ginaként nem tetszett. Nem elég erős a hangja ehhez a szerephez. Néhol úgy éreztem, hogy nehéz is neki egy-egy dal. Nem marad elég hangja, ha egy kicsit elfárad.
Siménfalvy Ágota: Ő az egyik kedvencem. Gyönyörűen énekel! És annyira kedvesnek tűnik, persze nem ismerem, de nagyon szimpatikus. Számomra nagyon nagy élmény volt Horn Miciként is.
Udvaros Dorottya: Nem teljesen értem, hogy mit keres egy musicalben. Lehet, hogy van amit el tud énekelni, de Horn Mici szerepét nem. Nem tudja kiénekelni a magas hangokat, ami engem nagyon zavar. Minden bizonnyal nagyon jó színésznő, de szerintem jobb lenne, ha a prózánál maradna, vagy csak olyat vállalna énekelni, amit tud.
Hozzáfűzés a 2013.11.12-i előadás után: Nem tudom mi történt, énekórákat vett-e, vagy már annyira nem vártam tőle semmit, de egész jó volt, el kell ismernem.
Magócs Ottó: Őszintén szólva őt olyan rég láttam, hogy nem emlékszem, de arra határozottan emlékszem, hogy ebben az előadásban mindenki nagyon tetszett, így minden bizonnyal Ottó is.
Szabó P. Szilveszter: Őt már egészen sok előadásban láttam, és a színészi játéka minden alkalommal igen meggyőző volt. Nagyon tetszett, hogy az apró kézmozdulatokból és fejbiccentésekből lehetett látni, hogy mindig mindenhol ott van a háttérben, a közös cél ügyén munkálkodik. Nagyon jól játszotta el.
Csonka András: Ő a kedvenc Kőnigem. Ő is jól játszik, de amiért kedvenc lett, az a Tiszta jellem című dal. Szépen, kifejezetten dallamosan énekli. Egyébként az ő hangszíne nagyon különbözik Garas Dezsőétől (míg a többi szereplőé valahogy összevág a filmbeli színészekével, színésznőkével), de szerintem jobban illik Kőnighez.
Füredi Nikolett: Szépen énekel, nagyon jó Zsuzsanna.
Nádasi Veronika: Őt a negyedik alkalommal láttam. Hogy őszinte legyek, a női tanárok közül, aznap, az egyetlen volt, aki tudott énekelni. És nagyon jól! Gyönyörűen énekelt, bár a karaktere nekem nem volt Zsuzsannás.
Czigány Judit: A 2013.11.12-i előadásban láttam, bár a színlapon azóta sem láttam feltüntetve. Talán egy egyszeri beugrás volt? Ha igen, akkor totálisan le vagyok nyűgözve! Nagyon jó Kiss Mari volt, és jól is énekelt.
Vörös Edit, Peller Anna: Mindketten nagyon jól eljátszották Torma Piroska szerepét, kifejezetten tetszett a színészi játékuk.
Kékkovács Mara: Ő eddig mindenben tetszett, amiben láttam. Amikor Vágó Bernadettel játszott, kicsit kellemetlen volt, hogy a mellékszereplő Bánki jobban énekel, mint a főszereplő Gina.
Mászáros Árpád Zsolt: Nem hallottam még tőle olyat, hogy egy hang ne jött volna ki a torkán, de mégis azt érzem, hogy befeszíti a hangját, nekem nem annyira tetszik, ahogy énekel, pontosabban a hangképzése nem tetszik, ahogy egy-egy dalt előad az jó. Kuncz Feri szerepe viszont szerintem nem illik hozzá.
Bálint Ádám: Tetszik ahogy énekel, és ahogy játszik. (Láttam a Rebeccában is, ott is nagyon tetszett.) Jó hangja van és szépen énekel. Velem teljesen elhitette a darab elején, hogy egy szerelmes fiatal férfi, a végén meg, hogy egy gonosz náci katona. Szerintem mindkét karaktert jól adta elő, és jól is váltott egy darabon belül.
Csuha Lajos: Vidám, üdítő jelenség a színpadon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése