LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2013. március 1., péntek

Telefondoktor (2013.02.27.)

Egyszemélyes darab, bár a háttérben nyilván többen is közreműködtek. Minimum 1 fő, aki a 3 telefont az arra alkalmas időben megszólaltatta. Hogy meg lehetne viccelni Göttinger Pált a telefoncsörgések felcserélésével... :-)
Adott egy egyszerű kis színpadkép. Egy asztal székkel, egy polc, egy ajtó és 3 telefon (na jó, valószínűleg nem lett teljes a felsorolás). Ebből aztán kikerekedik egy történet, pedig mindössze annyi történik hogy a fiatal nőgyógyász beletöri a kulcsot az irodája zárjába, belülről, így aztán nem tud elmenni a gyerekekért az oviba, és telefonál... először a lakatosnak, aztán egy haverjának, aztán őt hívja a mama... ésatöbbi, ésatöbbi... Mi ugye csak őt halljuk, csak az ő reakcióját látjuk, de mintha mindent hallanánk, mindent látnánk. Az előadás titka, azt hiszem, nem a meglepő fordulatokban rejlik, hanem a hihetetlen jó szövegkönyvben (amiből aztán minden kiderül) és a remek előadásmódban. Ritkán fordul elő, hogy egy előadás alatt semmi (előadáson kívüli) ne jusson eszembe, hát itt így történt. Igaz, az előadás 1,5 óránál is rövidebb volt. Hiányérzet nem maradt (bár a meghajlásnál szinte vártam, hogy a többi "szereplő" is kijön meghajolni...), csak a jókedv, örülök, hogy láttam a darabot, már ajánlottam is barátaimnak. Rövid, de velős, frappáns, vicces darab.

Osztályzat: 9
Előadja: Göttinger Pál
Rendező: Orosz Dénes
látvány: Csík Melinda
zene: Dinyés Dániel
produkciós vezető: Gáspár Anna

írta: Szabó Borbála

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése