LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2013. március 6., szerda

A Főfőnök (2013.03.06.)

Lars von Trier: A Főfőnök, vígjáték két részben

Felbérelni egy színészt egy nemlétező főnök helyére? Alapötletnek jó, sok nevetést sejtet a történet. Valóban nagyon vicces lett az előadás, de néhol már túl erőltetett volt, egy egy poén kissé túl lett ragozva. Azért nagyon sokat nevettem is.
Nagyon tetszett az sms az előadás elején, a szünet előtt és a végén. Ötletesnek tartom, és a IT témához is illett, szóval nem csak egy kósza ötlet volt, amit mindenképp be akartak ültetni az előadásba, hanem helye is volt. A zenés átkötések viszont nem tetszettek. Egyhangú és unalmas volt, legalábbis nekem. A bulizáskor meg kifejezetten fülsértő volt a sípolás, lehetett volna picit halkabb.
A vége... nagyon tetszett, de többet nem árulhatok el... :-)
A színészek jók voltak. Csányi Sándor, mint állástalan, beképzelt színész, aki valószínűleg egyetlen egy prózát ismer az egész dán irodalomban, elég hihető volt. :-) Tetszett, ahogy játszott, és jó is volt színpadon, ilyen közelről látni olyan színészt, akit tv-ben már egy csomószor láttam. Ravn karaktere nagyon érdekes volt, és szerintem Gazsó György elég jól is játszotta. Szerencsétlen kis senki, aki valamihez azért nagyon ért... A legjobban Formán Bálint tetszett. Ilyen fapofával végigmondani azokat a szövegeket! Schneider Zoltán is kitűnő volt. Ez a beszédstílus” és a majd' felrobbanó fej! Elég aktív szerep. A többi szereplőről külön-külön nem írok, de jól kidolgozott karakterek voltak, mindenki a magához illő ruhában és még valamiféle jellemfejlődés is megfigyelhető volt egyeseknél, de ezt lehet, hogy csak én képzeltem bele, hisz az előadás alatt kétszer is felhívták a figyelmünket arra, hogy ne várjunk mély tartalmat és mondanivalót.

Osztályzat: 8,5


Szereplők:Kristoffer: Csányi Sándor
Ravn: Gazsó György
Finnur: Schneider Zoltán
Tolmács: Formán Bálint
Lise: Kováts Adél
Heidi: Pálfi Kata
Mette: Petrik Andrea
Gorm: Rétfalvi Tamás
Nalle: Tamási Zoltán
Spencer: Adorjáni Bálint
Kisser: Szávai Viktória

Rendező: Anger Zsolt

A színházról:Kellemes kis színház. Kis előtér, kis nézőtér. A földszinti első sor nagyon közel van a színpadhoz, de az ember feje, legalább valamivel a színpad fölé ér, szóval nem kifejezetten nyakfájdító ott ülni. Viszont már az ötödik sor fölé belóg az erkély, így nem tudom, hogy az ötödik-hatodik sortól hátrébb milyen lehet ülni, hisz az erkély nagyon alacsonyan is van. Tehát az erkély első sorában nagyon jó lehet ülni. Alig van magasabban a színpadnál, nagyon közel is van hozzá, és könnyedén kilátni, nem magas a fal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése