LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2012. október 20., szombat

A dzsungel könyve (2012.10.07.)

Dés László - Geszti Péter - Békés Pál: A dzsungel könyve

Osztályzat: 9

A történetet többé-kevésbé mindenki ismeri. Aki szereti a zenés darabokat, többnyire a zenéjét, a dalokat is ismeri, egy részüket talán kívülről is tudja, hisz elég régóta játszák már a darabot. Én legalábbis így voltam vele. Ami újdonság volt, azok a jelmezek, a prózai részek, és a szereplők voltak, meg az egész előadás rendezése, koreográfiái.
Nagyon tetszett, jól nézett ki a színpad: jelmezek, díszlet, minden. Egy igazi mese. Az előadás alatt értelmet nyert néhány dal, amit csak a cd-ről ismerve nem igazán tudtam hova tenni, de most összeállt egy kerek történetté, amiben minden dalnak megvan a maga helye, szerepe.
A koreográfiák szerintem nagyon jól el lettek találva. Az állatok megjelenítése - mind jelmezben, mind a táncban - nagyon kifejező volt. Érteni lehetett, hogy ki milyen jellem, kinek mi az erőssége, a hibája, ki miért keveredik pácba, illetve hogyan keveredik (vagy nem keveredik) ki belőle. A dzsungel-díszletből egy nagyon egyszerű kis változtatással lett falu, az emberek lakhelye. Egyszerű, de kifejező volt a változás.
A szereplők tetszettek, teljesen jól énekeltek, táncoltak és játszottak, szerintem jól lettek összeválogatva. Józan Lászlóról nem nehéz elhinni, hogy egész eddigi életében a dzsungelben élt, jól játszotta a kedves, megnyerő modorú fiatalembert. Gerő Botond nagyon kis aranyos volt, és jól játszott, a mimikája is tetszett, kifejező volt. Sosem értem, hogy egy ennyire fiatal gyermek, hogy tud így játszani. Méhes László nagyon jó volt, fejjel lefelé lógva egy szikláról sem okozott neki gondot az éneklés, bár nem először láttam fejjel lefelé jól énekelni... :-) Nem egy cingár alak, mégis a mozgásával nagyon jól alakította a kígyót, nagyon tetszett.
Az előadás főleg gyermekeknek szól, de ki van írva, hogy 10 év alattiaknak nem ajánlott. Ehhez képest a nézők 80%-a tíz (7) év alatti volt. Volt, akit ki kellett vinni, mert sírva fakadt. Vannak benne félelmetes részek is, persze nem mondom, hogy egy átlagos 8 éves gyermeket nem lehet elvinni az előadásra, de egy ijedős, félős 6 éveset ne vigyenek el rá!
A színházról csak annyit, hogy az előadás fél 3-kor kezdődött, körülbelül fél 3-kor kezdték beengedni az embereket, és még nem ült mindenki a helyén, amikor lekapcsolták a villanyokat. Volt kisgyerek, aki kiabált, hogy Anya, anya!, mivel vak sötét volt és nem találta a helyét.
Összességében nagyon szívesen ajánlom az előadást, jó kis családi kikapcsolódás, felnőttnek és gyereknek egyaránt!

Rendező: Hegedűs D. Géza

Szereposztás:
Maugli - Józan László
Kis Maugli -  Gerő Botond
Akela - Borbiczki Ferenc
Bagira - Majsai-Nyilas Tünde
Balu - Reviczky Gábor
Sír Kán - Karácsonyi Zoltán
Ká - Méhes László
Csil - Fesztbaum Béla
Kobra - Rajhona Ádám
Buldeo - Salinger Gábor
Túna - Juhász Réka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése