LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2012. október 25., csütörtök

2012. okt. 24. A Magyar Operett Napja

Tavaly október 24-én mentünk a húgommal életünk első operettjére. Nagyon megszerettük az Operettszínházat és úgy gondoltuk, hogy állampolgársági kötelességünk egy operettet is megnézni, arról nem beszélve, hogy apai nagypapánk kedvencei az operettek (meg a Verdi operák). Megtetszett a Cigányszerelem plakátja, így ez lett a kiválasztott előadás. Odafelé folyamatosan azt kellett hallgatnom a húgomtól, hogy én hogy tudtam őt rávenni, hogy eljöjjön egy operettre. Hamar kiderült, hogy túlzott előítélettel álltunk a műfajhoz. Az elejétől kezdve nagyon tetszett az előadás, nem is tudtuk, hogy mikor nevettünk utoljára ennyit. A főszereplővel - Fischl Mónika - nagyon nem voltunk megelégedve, egyáltalán nem tetszett, ahogy énekelt (hamis volt és nyekergett), ahogy játszott, de minden más nagyon jó volt. A tesókám azt mondta, hogy ezentúl szívesen jön máskor is operettre. :-)
Már az elején feltűntek az ilyen mondatok: "Rendesen próbáljatok, ma van a Magyar Operett Napja!" és hasonlók. A szünet után aztán kiderült, hogy valóban aznap ünneplik a magyar operettet, Kálmán Imre születésnapja alkalmából, és ezzel együtt különböző díjak kerülnek átadásra. Nagyon tetszett az egész este, ezzel a kis beépített programmal együtt. Be is írtam a naptáram végébe, hogy a jövő évi naptáramba is feljegyzésre kerüljön, október 24-én az Operettszínházba megyek, bármit is játszanak. Szerencsére egy új (mármint újra műsoron lévő operettet játszottak, amit még nem láttam, nem mintha nem nézném meg akármelyiket többször is) előadást játszottak, a Marica grófnőt.

A szünet után pedig annak rendje és módja szerint átadták a díjakat:

az évad operett színésze: Fischl Mónika
az évad musical színésze: Homonnay Zsolt
a Marsallbotot kapta (ezt az évad legígéretesebb ifjú tehetsége kapja): Kocsis Dénes
életműdíjat kapott: Medgyesi Mária
a Nagydíjat kapta: Kállai István, dramaturg


Hogy az évad operett színésze díjazottjának személyével miért nem értek egyet, az a fenti sorokból kiderül. Nem is értettem. Csak ültem ott, és nem hittem a fülemnek. Amit tehettem, hogy nem tapsoltam, és hogy ide leírtam.
Homonnay Zsolt és Kocsis Dénes díjazásának nagyon örültem, szerintem igazán megérdemlik!
Medgyesi Máriát annyira nem ismerem, élőben meg még sosem hallottam/láttam, Kállai István pedig dramaturg munkájáért kapta az elismerést, amihez nem igazán tudok hozzászólni.
Külön köszöntötték Lehoczky Zsuzsát, aki 50 éve tagja a teátrumnak.

Ezek a külön kis programok nagyon kedvemre valók, a színészek ilyenkor teljes valójukban vannak jelen, nem szerepet játszanak, ráadásul mindez egy szuper előadás szünetében volt, csak úgy mellékesen.
Aznap jelen volt az előadáson Kálmán Yvonne (Kálmán Imre lánya, őt is köszöntötték, bemutatták a közönségnek) és a szombaton következő karmesterverseny 4 döntőse is. Erről is írok majd, mert ott voltam! Elöljáróban annyit, hogy SZUPER volt!

A naptáram végébe már be is írtam a jövő évi teendők közé, hogy okt. 24-én az Operettszínházba megyek. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése