LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2012. október 25., csütörtök

Kálmán Imre: Marica grófnő (2012.10.24.)

A Marica grófnő című operettet, október 24-én, a Magyar Operett napján láttuk. Nem véletlenül, de erről a következő - A Magyar Operett Napja című - bejegyzésben írok.

Osztályzat: 9,5

Az operettekről az általános véleményem már többször leírtam. Igazán szórakoztató műfaj, teljesen kikapcsol, elvarázsol, az ember elfelejti hétköznapi nyűgjét-baját. Így volt ez a Marica grófnővel is. Hogy még többet nevettem-e, mint máskor, vagy hosszú idő telt el a legutóbbi operett óta, amit láttam és ezért nem emlékszem mennyit nevettem már korábban is, nem tudom, de hogy nagyon vicces volt, az biztos.
A szereposztás zseniális volt, jobbat el sem lehetett volna képzelni. Ha a létező szereposztásokból én állíthattam volna össze ezt a napit, pontosan így nézett volna ki. Nagyon örültem, hogy így alakult, mivel a jegyvétellel nem vártam meg a szereposztást, mert mindenképp el akartam menni az Operettszínházba ezen a napon. És hát... lett volna olyan szereposztás, amin kiakadtam volna.
Bordás Barbara csodás primadonna, könnyedén énekel, tisztán, szép telt a hangja. Nem mindig szeretem a primadonnák áriáit, de ha Barbara énekli, az szép. Ráadásul igazán megnyerő, kedves jelenség a színpadon. Nagyon örültem neki. Boncsér Gergely már az egy évvel ezelőtti (2011.10.24.) Cigányszerelemmel belopta magát a szívembe. Gyönyörű hangja van, nyilván nem véletlen, hogy ő az Operában is kap szerepet. Azon túl, hogy mindketten gyönyörűen énekelnek, jól is játszanak a színpadon, teljesen segítenek a történet átélésében.
Dancs Annamari is nagyon tetszett. Táncos-komikusként jól megállja a helyét, teljesen jól alakítja a vicces, kis aranyos figurát, és emellett nagyon jól is énekel. Számomra ez az egyik legfontosabb dolog egy zenés darabban, egyedül ennél a szerepkörnél nézem el, ha az ének nincs teljesen a helyén, de nem volt baj vele, sőt, kifejezetten szépen, könnyűszerrel énekelte el a dalait. Kerényi Miklós Mátéról mit is írhatnék? Imádnivaló figura a színpadon, ha ő van a szereposztásban, a siker garantált. (És ezzel egyáltalán nem a többi szereposztást kívánom kritizálni, őket is nagyon szeretem!) Annyira viccesen alakítja a figuráit, hogy az ember belepusztul a nevetésbe. Énekléskor néha befeszíti a hangját, de tök tiszta, és ez a kissé torokhangos éneklés sem túl sok, szóval remek előadó.
Lehoczky Zsuzsa és Dézsi Szabó Gábor sem szokott csalódást okozni. Ebben a darabban talán Bozsena volt a legviccesebb személy, ehhez persze Kudelka is kellett. Az biztos, hogy a legtöbbet az ő színre lépésüket követően nevettünk.
Földes Tamást már nagyon sok szerepben láttam. Láttam már komoly, tiszteletteljes embernek, amit szintén nagyon jól alakított, mint ahogy ezt a szerepét is, ahol számomra kissé félkegyelműnek tűnt. Annyira elhittem, hogy nincs ki mind a négy kereke, hogy el kellett gondolkoznom miben is láttam normálisnak, teljesen meglepett ez a szerepe. Nagyon jó színésznek tartom.
A rendezés is nagyszerű volt! Tetszettek a díszletek, a jelmezek, minden elrepített egy másik korba, egy másik világba.
Egy szó, mint száz, ismét egy szuper előadást láttam az Operettszínházban, mindenkinek nagyon-nagyon ajánlom a Marica grófnőt, ami idén került újra a színház műsorába.

Szereposztás:
Marica - Bordás Barbara (9,5)
Tasziló - Boncsér Gergely (9,5)
Liza - Dancs Annamari (9)
Liebenberg István - Kerényi Miklós Máté (10)
Bozsena - Lehoczky Zsuzsa (9)
Dragomir Populescu Moritz herceg - Földes Tamás (10)
Kudelka - Dézsi Szabó Gábor (9)
Tschekko - Marik Péter
Manja - Rikker Mária

Zeneszerző: Kálmán Imre
Rendező - Kerényi Miklós Gábor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése