LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2012. május 7., hétfő

Dalok új szólamban 6.

2012. május 5. Soroksári Táncsics Mihály Művelődési Ház

Osztályzat:
Rendezvény: 7
Műsor: 8,5

Fellépők:
Szabó Dávid
Szabó P. Szilveszter
Mészáros Árpád Zsolt
zongorakíséret: Kéménczy Antal

A Dalok új szólamban sorozaton alkalmanként 3 meghívott művész szórakoztatja a közönséget. Énekelnek - mindenfélét, amihez épp kedvük van - viccelődnek, beszélnek magukról, egy-egy szerephez való viszonyukról, szóval körülbelül kétszer egy órában "nézhetjük, ahogy nézik, ahogy nézzük őket".
Mivel most voltam először ilyen előadáson, nem tudhatom, hogy máskor mennyire mélyek ezek az önkinyilatkoztatások, de a maiak elég komolyak voltak. Szabó Dávid beszélt arról, hogy miért Istenhez szóló dalokat hozott, Mészáros Árpád Zsolt arról, hogy mennyire bántó tud lenni a média igaztalan rágalomhadjárata, Szabó P. Szilveszter pedig a magyar virtusról. Mindhárom megérintett, nagyon örültem, hogy egy ilyen programon helyet kap Isten, és nagyon tetszett Szilveszter magyar zenéről, a magyarok mulatni tudásáról szóló rövid értekezése. Nagyon közel áll a szívemhez a magyarság kultúrája, különösképp a zenéje, és teljesen fellelkesített ez a kis véleménynyilvánítás.

Éneklés terén körülbelül azt adták, amit vártam tőlük. Szabó P. Szilveszter sosem okoz csalódást. Általában jobban törekszik a megfelelő előadásra, mint a dallamos éneklésre (amit én személy szerint sajnálok), de nagyon szép tisztán énekel, és mindig kiénekli, amit akar.  Voltak vicces beszólásai a többiek felé, és a már említett komoly elbeszélése a szívemhez szólt. Esti előadása miatt egy kicsivel a műsor vége előtt el kellett mennie, de nem csinált nagy ügyet belőle - bár sok vicc elsütésére adott alkalmat Dávidnak és Árpádnak - amikor eljött a távozás ideje, egyszerűen kisétált a színpadról. Mészáros Árpád Zsolt hangját és éneklési stílusát én személy szerint nem annyira szeretem. Befeszíti a hangját a torkába, nekem ez a hangképzés nem tetszik. De tudok olyanokról is, akiknek ő a kedvence. Véleményem szerint ma Szabó Dávid énekelte a legnehezebb dalokat. Nem tudok sokat hozzáfűzni, nagyszerű volt! Tetszett ahogy és amiket mondott, sokat nőtt ma a szememben.
Legjobban az tetszett, amikor hárman együtt énekeltek, nagyon jól szólt!
Szeretném a zongoristát - Kéménczy Antalt - külön kiemelni, aki 3 nappal ezelőtt tudta meg, hogy játszania kell ma délután. Nagyon ügyes volt!
Összességében egy szórakoztató két órás műsort hallgathattunk/nézhettünk meg.

A 13. sorba vettem jegyet, az interneten láttam, hogy még huszadik sor is van. Ehhez képest mi a 13. és egyben utolsó sorban ültünk. Sok mindent nem hallottunk, konkrétan a beszédeknek körülbelül a felét, vagy még többet. Mögöttünk nyitva volt az ablak, amin bejött a kinti zaj, ráadásul szórólapokat is pakoltak a mögöttünk lévő asztalon, ami nem tartott sokáig, mégis bosszantó volt, miután 4000 Ft-ért (ami színházi árkategória) vettük a jegyet. Szerintem egy ilyen előadásra, ahol nem csak éneklés, hanem beszélgetés is van, és nem tökéletes a hangosítás, a tizedik sornál hátrébb nem szabad ülni. Van kedvem máskor is elmenni, de csak akkor, ha 1-6. sorba kapok jegyet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése