LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2013. október 27., vasárnap

A csillagos ég, avagy a nemzetközi sikerre való tekintet (2013.10.26.)



Csillagos ég a Radnótiban.

Az előadás egy átlagos (vagy átlagon aluli?) színházi társulatról szól, akiket meghívnak külföldre vendégjátékra. Nem is gondolkoznak el a miérteken, hanem belevetik magukat a készülődésbe, az új élet adta lehetőségek kiélésébe.
Látunk benne színházi próbát, ami vicces; egy kis politikát, ami bicskanyitogató; és drámát, amitől sírni támadna kedvünk.
Miután láttam a darabot, olvastam, hogy egy néhány évvel ezelőtt valóban megtörtént esetet dolgoz fel az előadás. Egyéb részleteket nem írok le, talán jobb, ha nem tudjuk mi lesz a vége.
A színészek jók, átérezhetjük a szereplők különböző hangulatait, amiből elég sokféle van az előadás során. Tényleg sok minden történik, szinte mindenki megtalálhatja a darabban a neki tetsző stílust, részt, de teljes egészében, mindent együtt véve lesz komplett a mű.
Tetszett a darab, szívesen ajánlom.
 

Szereplők:
Szávai Viktória, Rétfalvi Tamás, Petrik Andrea, Szervét Tibor, Kováts Adél, Andrusko Marcella, Gazsó Görgy, Martin Márta, Adorjáni Bálint, Móga Piroska, Schneider Zoltán, Pál András

Rendező: Mohácsi János
Író: Mohácsi István, Mohácsi János

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése