LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2013. május 15., szerda

Szép nyári nap (2013.05.14.)

A Neoton zenekar dalait alapul véve iródott a történet. Hol vicces, hol megrázó, hol elgondolkoztató. A hetvenes évek egy szeletét mutatja be a darab. Vannak, akik együtt élnek a rendszerrel, vannak, akik küzdenek ellene, van, aki elmenekülne, de rájön, hogy akkor nem változik semmi. Szóval adott a cselekmény (ami szerintem komoly, és nem lagymatag, hogy na, írjunk valamit ezekhez a dalokhoz), és rengeteg dal, aminek nagyrészét mindenki hallotta már itt vagy ott. Az Operettszínház színészei szerintem remekül játszották el a történetet és énekelték el a számokat, amik nem velük váltak híressé. Nagyon tetszett a szereposztás, szerintem igazán jól el lettek találva, hogy ki kit játszon. Szabó Dávidhoz illett a rendszerrel nem megalkuvó, frissen leérettségizett, továbbtanulni akaró srác szerepe, míg Vágó Zsuzsihoz is a jól fésült, eminens tanuló, akinek az édesanyja az osztályfőnök. Szulák Andrea és Csonka András is nagyon tetszett, hihetetlenül jól játszották a szerepüket (nem is tudom miért lepődök meg ezen még mindig), és nekem nagyon úgy tűnt hogy ők is élvezik, persze ezt nem tudhatom. Vágó Bernadett és Szerényi László is jók voltak, össze is illettek a darabban, és tényleg olyan kisiskolások voltak. Az azért fura, hogy valaki harminc akárhány évesen tinédzsert játszon és ne legyen zavaró. Bár ez ebben a színházban nem egyedülálló, ott van pl. az Abigél is, ott sem zavaró, hogy a színészek közül néhányan 20 évvel idősebbek a szerepüknél. Lám, mennyit tesz a smink és a jelmez, no meg a darab hangulata, a szövegek, a zene, szóval minden együtt. Kerényi Mátéhoz szerintem az ilyen szerepek illenek, a kis vicces figura szerepek. Peller Annával nekem kicsit furcsák együtt, de pont ebben a darabban még ez sem volt zavaró, hisz azt hiszem, itt ők direkt nem voltak egymáshoz valók, legalábbis külsőleg. Szenzációs ötletnek tartom Csepregi Éva bevonását a darabba. És azt hiszem ezzel nem csak én vagyok így, a közönség őrjöngött, amikor megjelent a színpadon.
Egy nagyon jó hangulatú kis darab, remek zenével. Mintha egy Neoton koncerten lettem volna, egy igazi retro-buli elevenedett meg a színpadon, amihez a nézők is hozzátették a magukét a nézőtéren.

Osztályzat: 10 (nem is lehetne más!)
Szereposztás:
Péter: Szabó Dávid
Juli: Vágó Zsuzsi
Margó: Peller Anna
Ria: Vágó Bernadett
Sanya: Szerényi László
Öcsi: Kerényi Miklós Máté
Panni néni: Szulák Andrea
Tóth Antal: Faragó András
Rózsika: Oszvald Marika
Kovács: Csonka András
a pesti művésznő: Csepregi Éva

Író: Böhm György, Korcsmáros György
Rendező: Somogyi Szilárd
Koreográfus: Duda Éva
Díszlettervező: Bátonyi György
Jelmeztervező: Kemenesi Tünde

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése