LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2013. június 8., szombat

Bohém Casting (2013.06.07.)

Elővették Puccini Bohémélet című operájának zenéjét, áthangszerelték, kitaláltak hozzá egy történetet (aminek azért van valami köze az eredetihez), átírták a szövegkönyvet... így született a Bohém Casting. Szóval dallamvilágában és még zenei stílusban is szerintem maradt az eredeti opera. A szereplők persze nem operaénekesek, a közönség meg nem operakedvelő, de erről később. Tehát a szereplők ugyan nem operaénekesek, de szerintem nagyon tisztességesen elénekeltek mindent, vagy majdnem mindent. Bordás Barbara szerintem az opera színpadán is megállná a helyét, annyira gyönyörű hangja van! És olyan jól tudja használni! Boncsér Gergely operaénekes, már láttam/hallottam az Operaházban is, de először operettben tűnt föl, hogy mennyire tetszik, ahogy énekel. Ez most sem volt másként, alaposan kihasználta operaénekesi tudását. Brasch Bence minden alkalommal egyre jobban tetszik a színpadon. Egyre jobb a színészi játéka, és az énektudása is határozottan fejlődik. Amikor először láttam (a Rómeó és Júliában), még jó régen, egyáltalán nem tetszett. Annyira jó látni valaki fejlődését! Kocsis Dénesről az a véleményem, hogy valószínűleg bármit el tud énekelni, amit elé raknak. Annyira sokfélét hallottam már tőle, ez alkalommal is döbbentem ültem a székemben, hogy na, ennek a fiúnak még az opera is megy.
Szerintem nagyon jó kis előadás lett, jó lett a zene is, jók voltak az énekesek is. A közönség viszont nem annyira díjazta az előadást, elég gyér volt a taps. Aminek abból a szempontból örülök, hogy ha nem tetszik valami a közönségnek, akkor ne tapsoljon, abból a szempontból viszont nem örültem, hogy nekem meg tetszett, és sajnáltam, hogy nincs nagyobb taps. Az a véleményem (de nem tudom, hogy így van-e, csak erre gondolok), hogy az Operettszínházba, illetve az Operettszínház társulatának az előadására musicalt és operettet kedvelő emberek jönnek el. És ők nem biztos, hogy szeretik az operát. Biztos utánaolvastak, hogy ez egy opera-átírat, de a többségnek ez túl opera maradhatott. Nem tetszett nekik. Én viszont szeretem az operát is, és szerintem jól oldották meg.

Osztályzat: 8

Szereposztás:
Rudi, író: Boncsér Gergely (10)
Virág: Bordás Barbara (10)
Marcell, tervező: Brasch Bence (9)
Kálmán, filmrendező: Kelemen Dániel
Tamás, zeneszerző: Kocsis Dénes (9)
Anett, marketinges: Molnár Ágnes
Bence, menedzser: Kádár Szabolcs
Ákos, producer: Szabó P. Szilveszter

Zeneszerző: Giacomo Puccini
Hangszerelés: Zsoldos Béla
Librettó: Kerényi Miklós Gábor
Szövegíró: Müller Péter Sziámi
Dramaturg: Anger Ferenc

Karmester-zenei vezető: Balassa Krisztián
Zenei konzultáns: Frankó Tünde
Rendezőasszisztens: Angyal Márta, Kovács Benjámin
Vetítés: Bori Tamás
Díszlet- és jelmeztervező: Zöldy Z. Gergely
Világítástervező: Somfai Péter
Rendező: Kerényi Miklós Gábor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése